Rundpinneetui med glidelåslomme - norsk tutorial (Stricknadeletui - mit Tutorial auf Deutsch)




Jeg fikk ideen til et strikkepinneetui da jeg stod i garnbutikken i dag for å kjøpe nye strikkepinner. Etuiet passer til PT-strikkepinner (rundpinner). Jeg får plass til 6-7 i hver sin originalpose. Her er beskrivelsen på hvordan jeg sydde etuiet. Mønsteret er på side 7. 

Viktig ved utskrift: mønsteret må skrives ut i full størrelse, ingen skalering!

Du trenger:
Ytterstoff
Vatt til å stryke på
Fór
Glidelås 10 cm
Litt skråbånd
Borrelås

Delene klippes (OBS – sømrommet er ikke inkludert, det må legges til!):
Mønsteret klippes  2 x i ytterstoff (+ sømrom)
2 x i vatt (uten sømrom)
2 x i fór (+ sømrom)

Delene klippes mot stoffbrett.

Håper alt er forståelig! God fornøyelse - håper du prøver mønsteret og viser meg et bilde :)
 Vennligst respekter at det er mitt mønster og at jeg har copyright på det. Du kan sy etter dette mønsteret, men ikke selge mønsteret mitt. Link gjerne til dette innlegget, slik at flere får glede av mønsteret!


Copyright Sylke Feldhusen 2015. Min blogg: lysstreif.blogspot.no






Ich bekam die Idee für dieses Etui, als ich heute im Garngeschäft stand und Stricknadelen kaufte. Das Etui passt für PT-Stricknadeln, die wir in Norwegen kaufen können, sie sind von Addi hergestellt und sind sicher auch in anderen Ländern erhältlich. Das Etui hat Platz für 6-7 Nadeln in ihren Originaletuis. Hier ist die Beschreibung, wie ich das Etui genäht habe. Das Muster ist auf Seite 7.


Wichtig beim Ausdrucken: Keine Skalierung, in voller Grösse ausdrucken!


Du brauchst:

Aussenstoff

Watte zum Aufbügeln

Futter

Reissverschluss 10 cm

Bisschen Schrägband

Klettverschluss


Die Teile zuschneiden (Nahtzugabe nicht inclusive, sie muss zugegeben werden!):

Muster 2 x Aussenstoff (+ Nahtzugabe)

2 x Watte (ohne Nahtzugabe )

2 x Futter (+Nahtzugabe)

Alle Teile im Stoffbruch zuschneiden.




Ich hoffe, das Muster ist verständlich! Viel Spass beim Nähen - zeig mir bitte ein Bild, wenn du fertig bist :) 

Und bitte respektiere das Copyright. Du kannst nach meinem Muster nähen, aber nicht mein Muster weiterverkaufen. Linke gerne zu diesem Blogartikel, damit auch andere daran Freude haben können!.



Copyright Sylke Feldhusen 2015. Mein Blog: lysstreif.blogspot.no


Kommentarer

  1. Så smart oppbevaring! Du er dyktig :-)

    God helg!!

    SvarSlett
  2. Hvor er det da fint.

    SvarSlett
  3. Veldig smart etui med åpning på begge sider! Takk for flott tutorial!

    SvarSlett
  4. Det var virkelig lekkert. Du er flink å sy du.
    Klem

    SvarSlett
  5. Wow, så smart, og så flott. Du er så flink :)

    SvarSlett
  6. Praktisk og flott etui som er til god hjelp for å holde orden på strikkepinnene.

    SvarSlett
  7. Takk for koselig kommentar. Ja, jeg synes også det lodne, myke garnet gjorde seg i det mønsteret jeg brukte. Snedig strikkepinneetui du har laget!

    SvarSlett
  8. Så fint og praktisk rundpinneetui du har sydd!

    SvarSlett
  9. Imponert!! Ønsker deg en flott uke videre :) klem

    SvarSlett
  10. Det var en smart oppbevaring! Veldig greit å kunne samle rundpinner på en oversiktlig måte.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg