Litt mer strikking og ny sang


Jeg strikker videre på genseren min som jeg kaller "Rose of the North" så ofte jeg får anledning. Nå har jeg begynt på første ermet. I og med at jeg økte under ermet og endret oppskriften litt, slik at raglanlinjen skulle bli lang nok, hadde jeg noen ekstra masker under ermet. Disse har jeg ført videre i mønsteret under ermet, se detaljbildet. Bladmønsteret fortsetter oppå ermet, mens det er striper under ermet med 3-4 rette masker og 1 vrangmaske mellom feltene. Det er også her jeg gjør fellingene nedover ermet, ikke i bladmønsteret. Min projektside er her.


Anett med den tyske bloggen "Fadenstille" har laget mønsteret til genseren, originalnavn: "Rose of Jericho". Mer informasjon om mønsteret (som er gratis) og om Ravelry-gruppen, finner du både på bloggen hennes og på Ravelry-siden for projektet. På Ravelry finnes det også en engelsk oversettelse.

musikkbloggen min har jeg lagt ut en ny av mine selvkomponerte sanger. Den heter "Et skip er gjemt" (utgitt av Cantando Musikkforlag). Mer kan du lese - og høre - HER. Undervannsbildet nedenfor er et av bildene som er brukt i videoen. Mye rart man kan se i vannet når det er sommer... ;)


Ich stricke weiter an meiner "Rose of the North" und habe mit dem ersten Ärmel angefangen. Weil ich die Raglanlinje länger gemacht habe und unter dem Ärmel ein paar Maschen zugenommen habe, habe ich diese Maschen nun unter dem Ärmel weitergeführt, siehe Detailbild. Das Blattmuster setze ich oben auf dem Ärmel fort, während ich unter dem Ärmel Streifen stricke aus 3-4 rechten Maschen und je 1 linke Masche zwischen den Feldern. Dort mache ich auch die Abnahmen, nicht im Blattmuster. Meine Projektseite ist hier.

Anett mit dem Blog "Fadenstille" har das Muster designet, Originaltitel: "Rose of Jericho". Info über das Muster (gratis) und die Ravelrygruppe, findet ihr auf ihrem Blogg und der Ravelry-Seite für das Projekt.

Auf meinem Musikblog gibt es ein neues meiner selbstkomponierten Lieder. Es heisst "Et skip er gjemt" (Ein Schiff ist versteckt), herausgegeben von Cantando Musikkforlag (Norwegen). Mehr könnt ihr HIER lesen - und høren. Das Unterwasserbild ist eins der Bilder, die ich im Video gebraucht habe. Im Sommer gibt es viel zu sehen unter Wasser... ;)

Kommentarer

  1. SÅ nydeleg!
    Du er dyktig :-)

    Ha fin ny veke!

    SvarSlett
  2. Das wird ein richtig schöner Pullover!
    Ich wünsche dir einen guten Wochenanfang,
    Karin

    SvarSlett
    Svar
    1. Danke, Karin! Dir auch eine gute Woche!

      Slett
  3. Dette blir et mesterstykke! Praktfull!

    SvarSlett
  4. En virkelig rose av en genser, den blir helt nydelig! Måtte inn på Ravelry igjen for å kikke. En gang, når jeg har spart opp ekstra mye tålmodighet, så kanskje? Den frister!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Kan bare anbefale genseren! Den er veldig moro å strikke!

      Slett
  5. Altså - du er så knaknede flink! Den blir jo skjønn som en rose denne genseren - må være et smykke å ha på seg!
    Ønsker deg en nydelig uke min venn - og ser frem til innleggene dine her og på Sylkemusic ❥
    Varm klem fra ℂharlotte ❧

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, min venn! Så hyggelig at du liker både genseren og musikkbloggen :) Ha en fin uke, du også!

      Klem

      Slett
  6. Den toppen blir kjempefin!! Så gøy å følge med etterhvert!!

    SvarSlett
  7. Wow, that looks really great and difficult too!

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you, Bente! It's not so difficult as it seems :)

      Slett
  8. Wow, imponerende mye arbeid på den genseren! Happy Knitting!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Happy knitting - yes, it is :)

      Slett
  9. Fantastisk fin genser! Men den ser ikke enkel ut å strikke...

    SvarSlett
  10. Tusen takk, hyggelig at du liker den. Mønsteret er veldig greit å strikke, når man kommer inn i det :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg