Høst i hagen


I dag tok jeg en liten runde i hagen. Det var nydelig vær, med blå himmel og tynne skyer. I skyggen var det fortsatt rim, som du ser på bladene nedenfor.


Rosene mine har allerede opplevd noen frostnetter. Det var så utrolig mange blomster som kom like før den første frosten, og nå har de gradvis begynt å visne. Fargene forandrer seg i denne prosessen, knallrødt blir til en mer lavmælt rosatone.


En av de siste blomstene i hagen min er høstastersen. Den er dessverre litt plaget av meldugg. Kanskje jeg skal prøve å flytte den neste år? Men søte blomster har den, i fiolett og gult.


Himmelen utenfor huset der vi bor er alltid spennende, til og med når det regner - da stiger tåka opp av dalen. I løpet av det siste året vi har bodd her, har jeg tatt mange flotte bilder av himmelen. Slik så det ut hos meg midt på dagen.



Kommentarer

  1. Takk for koselig hilsen på bloggen min! :) Nydelige høstbilder du har tatt! Her kommer visst ikke høstastersen i blomst engang i år dessverre.

    SvarSlett
  2. Nydelig høst i hagen din! Og rosene var ordentlig vakre.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg