Hva venter du på?


Ofte venter vi på noe eller noen. Noen ganger fordi vi må, andre ganger fordi vi selv ønsker det. Kanskje har vi et håp, en drøm, noe å se fram til.



Venting kan være positivt. Det hender at vi trenger tålmodighet. Noen ting må få lov til utvikle seg i fred og ro.



Men av og til venter vi forgjeves. Da kan ventingen bli snudd om til noe negativt. Vi venter på en telefonsamtale som aldri kommer, et oppklarende ord, en vidundermedisin som kan helbrede oss, kanskje venter vi på den store gevinsten…

Imens står tiden stille. Vi kan være så fikserte på det som skal komme at vi ikke får med oss øyeblikket. Vi står nærmest som fastfrosset, som ubevegelige isskulpturer.



Da er det lurt å gå et lite skritt til side. Og kanskje et til, for det er nå det skjer – hva venter du på?



Bildene ble tatt på skogsturen i går (bortsett fra det første som jeg tok i Bergen i høst). Jeg liker å fundere over livet og sette bildene i sammenheng med tankene mine.

Kommentarer

  1. Hei på deg!
    Takk for koselig hilsen hos meg.
    Så fine bilder du viser frem og fine ord ikke minst!

    Ønsker deg en fin uke og snart er det jul!
    Christina

    SvarSlett
  2. Så fint skrevet! Og vakre bilder!

    Klem

    SvarSlett
  3. SÅ fin blogg du har. Og du skriver veldig godt og vakkert om livet også..det er viktig å ikke bare vente- men leve- hver dag;)

    SvarSlett
  4. Tusen takk for hyggelig hilsen hos meg!

    Nydelig skrevet og så sant så sant!
    Takk for påminningen;)

    Ha en fin tirsdag

    klem, I

    SvarSlett
  5. Jeg tror jeg blir her inne litt og koser meg med ord til ettertanke og fine bilder! :)

    SvarSlett
  6. Du skriver så nydelig, Sylke!
    Litt å ta med seg på veien!
    Ha en nydelig førjulstid fortsatt!
    Klem!

    SvarSlett
  7. Der har du meg! Har alltid en plan og venter på noe lenger fremme. Handler nok om utålmodighet :o) Så flott å lese disse ordene fra deg! Jeg trenger å bli minnet på å være i nuet av og til:o) Du tar alltid så flotte bilder! Kjempekos julepynt og flotte kort har du laget også!
    Ønsker deg en fin kveld.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  8. Svar på kommentaren din på bloggen min: Jeg vet stort sett hva jeg tåler av aktiviteter og greier å holde meg innenfor det nivået i hverdagen, og da går det bra. Når desember kommer med julestress, skal det tydeligvis veldig lite til før det blir for mye og jeg klapper litt sammen. Men, bedre i dag! :) Ønsker deg en god dag Sylke! :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg