Lue ferdig - og restebruk til ruter



Nå er min lue ferdig. Begynnelsen ser du her. Garnet jeg brukte, er Kaffe Fassett sokkegarn fra Regia. Har hatt på lua de siste dagene og er storfornøyd :)

Som du ser, har jeg brukt en annen farge og et strukturmønster nederst.

Jeg kunne ikke la være å skrive opp mønsteret etterpå. Så nå testes det på en lue til. Jeg falt for "Fame trend" fra Marks & Kattens i regnbuefarger. Garnet har samme løpelengde som garnet i den første lua, men om hekleresultatet blir likt, vil vise seg. Det er nemlig litt mer uregelmessig spunnet. Det er uansett ikke noe problem, jeg prøver bare hvordan lua sitter på hodet, og hvis den blir for trang eller for vid, justerer jeg underveis. Men nå teller jeg masker, helt nøyaktig i hver runde - for å se om mønsteret mitt stemmer ;)




Siden jeg ikke bare vil hekle luer og sokker av sokkegarnet jeg fortsatt har liggende, har jeg nå utarbeidet mønster til en heklet rute. Jeg ville at den skulle være nokså tett, og med en mer oppbrutt runde ut mot kanten.

Den skal jeg prøve ut i de forskjellige typene sokkegarn jeg har igjen. Den første ruta er rester etter den blå lua.




Den grå ruta er rester etter sokkene i tynnere sokkegarn som jeg også har brukt til maskottene.


Mer bilder fra utprøvningen kommer etter hvert!

Kommentarer

  1. Så mye lekkert du hekler! Luen ble kjempeflott, og satt som et skudd. Utrolig fint det garnet du bruker.

    Ønsker deg en riktig fin uke!

    Klem

    SvarSlett
  2. Lekkert garn du brukar, og lekre ting du lagar :) Ha ei fin veke :)

    SvarSlett
  3. Utrolig hvor flink du er med strikkepinner og heklenål.

    Lua var superlekker og ordentlig kledelig.

    Regnbuegarnet var også helt eventyrlig.

    Jeg fatter ikke hvordan du klarer å lage alle disse oppskriftene.

    Klem

    SvarSlett
  4. Så mye fint håndarbeid! Her holder jeg på med siste biten av en genser, gleder meg til å få den ferdig. Om du har lyst på oppskriften på knekkebrødene jeg har laget så kan du sende meg mailadressen din, så kan jeg sende deg den :) Ha en flott kveld!

    SvarSlett
  5. Så flott lue og den passet deg perfekt.

    SvarSlett
  6. Så flink du er! Den grå ruten var kjemestilig, men det var forresten de andre tingene du har laget også!
    For en produksjon!

    Ha en fin kveld,
    klem,I

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg