Hjemme


Et tre kan vokse i andre retninger enn der det begynte.

Legen hilste på meg: "Ah, besøk hjemmefra!" og smilte. Det var noe vi hadde felles: vi vokste opp i samme land. Han snakket om hjemlengsel. Lurte på om jeg også hadde det.

Nei, det har jeg ikke, svarte jeg. Ikke nå lenger. Nå har jeg blitt en del av dette landet. Det er her jeg er hjemme.

Akkurat som treet på det øverste bildet har jeg begynt å gro et sted, og vokst videre i en annen retning. Alt sammen utgjør min historie.


Hvor er vi egentlig hjemme? Jeg tror at "hjemme" er der vi er. Inni oss selv.


Jeg er hjemme i dagen i dag. Ønsker å være til stede i nuet. Bruke hvert øyeblikk.


Jeg går blant trær og mose og vet: det er her jeg hører til. Med hele meg.

Kommentarer

  1. Så fint sagt, igjen! Du er en mester i å få satt de rette ordene på ting. Dette er en stor gave. Jeg har også selv trivdes alle steder jeg har bodd. Kanskje det er fordi jeg trives med meg selv?

    SvarSlett
  2. Ja det er viktig å være hjemme i seg selv. De stedene vi bor er bare steder!

    Vakre bilder!
    Klem,I

    SvarSlett
  3. Du er så flink til å setten ord på ting ! Tror du har helt rett, hemme er der hvor hjertet er og det kan faktisk være flere enn et sted.

    Ønsker deg en fin torsdag !
    Klem, nostalgia

    SvarSlett
  4. Å, det var veldig vakkert skrevet..og rette ord til hjertet mitt i kveld.
    Det er jo slik...vi vokser i ulike retninger, fordi vi er forskjellige. Vi er ikke like fordi vi er fra samme sted, land eller familie. Vi er oss selv. Hjemme i oss selv.
    ...så ble det natt. Med gode sisteord før søvnen. Takk:)

    SvarSlett
  5. Føler man seg hjemme i seg selv har man det bra uansett hvor man befinner seg og kan tilpasse seg ulike omgivelser. Ha en riktig fin dag!

    SvarSlett
  6. For noen bilder Sylke, og vakre ord!
    Det er noen som har sagt at "hjemmet er der hjertet er".
    Tror du er en slik tilpasningsdyktig person som omfavner mulighetene hverdagen har å by på.
    Det er så mye liv i det, du inspirerer med din tilstedeværelse, du gir veldig mye!
    SOM jeg setter pris på deg!!
    Ønsker deg en nydelig dag, hvorhen du måtte være ♡♡♡
    Klem Lokki

    SvarSlett
  7. Så fint at du trives her! :) Jeg tror også at vi først og fremst må være hjemme "i oss selv". Ikke så lett alltid synes jeg, men det er faktisk noe man kan øve litt på! Ha en fin dag! :)

    SvarSlett
  8. Så vakkert sagt;) Foreldrene mine flyttet fra mitt hjemsted da jeg begynte å studere- og det var veldig trist for meg- jeg følte vel at treet mitt ble rykket opp med roten...og nå tenker jeg vel at det er min egen lille familie som er mitt hjem- også har jeg funnet ut at jeg må bo landlig for å kunne føle meg hjemme- jeg har aldri klart å føle meg hjemme i en by- selv om jeg har bodd i flere;) Nydelige bilder!!

    SvarSlett
  9. Du skriver så fint! Helt nydelig!

    Tusen takk for koselig hilsen!

    Klem

    SvarSlett
  10. Nydelig innlegg .. igjen .. :o) Flotte bilder som illustrasjon også :o)

    Det er nok viktig å finne roen og tryggheten i seg selv - slik at man føler seg hjemme der man er og ikke lengter etter å være et annet sted hele tiden.

    Ha ei super helg - stor klem!!

    SvarSlett
  11. Dette med å være tilstede i nuet er noe av det viktigste for et menneske.

    Synes ofte det er for mye snakk om planlegging langt inn i fremtiden. Det er klart det kreves planer enkelte ganger, men alt med måte.

    Nydelige bilder og vakker tekst - igjen.

    SvarSlett
  12. Du skriver så vakkert, og illustrer teksen med så skjønne bilder.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg