Når veiene endres

Når veiene endres
blir det som om du aldri hadde gått der før.

Landemerkene er borte,
og selv om stiene fortsatt finnes, kjenner du deg ikke igjen.


Noen steder må du balansere.


Det kan være farlig bratt, og faller du, slår du deg.


Andre steder forsvinner veien, og du må gå utenom.


Da vil du finne noe nytt.

Kanskje ser du absurde bilder, som snur livet og forestillingene opp-ned.


Midt i ødeleggelsen eksisterer skjønnheten,
som en ensom øy.

Det er en trøst.

Sylke Feldhusen


Kommentarer

  1. Hei! jeg er en av kanskje få voksne mennesker som virkelig har grått så snørr og tårer rant da jeg fant MIN sti ødelagt på denne måten... Etterpå har jeg ikke satt mine ben der, men kanskje jeg skal prøve nå, for å lete etter en ny måte å sjå det på? Takk.

    SvarSlett
  2. Nydelege bileter av ein natur i endring. Vakre ord :o)

    SvarSlett
  3. Situasjonen her er konkret og gjenkjennelig, men den får en dypere betydning for meg... Jeg takker deg for denne veiviseren.

    SvarSlett
  4. Endringer opplever vi hele tiden, både i naturen og i livet. De fine ordene dine passer igrunnen godt til livssituasjonen min for tiden, så jeg tar de til meg. Klem! :)

    SvarSlett
  5. VAKKERT!!!
    Det er så sant, jeg liker din holdning SÅ godt!!
    Det å "se" det vakre selv når veiene endres!
    Takk for all inspirasjon, bildene dine er strålende vakre!
    Takk for en herlig tur med deg, du GIR så utrolig mye!!
    Ønsker deg en strålende uke min venn!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  6. Så fint du skriver, jeg blir helt opprørt bare av synet av slik ødeleggelse. Trenger å ta ned et gammelt tre i hagen, men det blir nok et problem.... tenk så lenge det har stått der du. Jeg ønsker deg en nydelig uke videre.

    SvarSlett
  7. Det er så kjekt at du deler turene dine med oss, nesten som om jeg skulle gått turen jeg også!

    Flotte bilder selv om mennesket har vært på ferde og forandret hele veien!

    God natt,
    klem,I

    SvarSlett
  8. Ja det er mye vakkert rundt oss hvis vi tar oss tid til å se etter. Selv om man leter etter veien fremover.

    Nydelig innlegg som alltid :o)

    Tusen takk for hilsen på bloggen min - har hatt en rolig dag.

    Ha ei fortsatt flott uke - klem!

    SvarSlett
  9. Nydelig tekst - både som konkret bildetekst og i overført betydning.

    SvarSlett
  10. Wie gerne verstände ich jetzt besser Norwegisch! Deine gewählten Worte scheinen sehr poetisch zu sein. Schön, wie du versuchst diesen Veränderungen etwas Schönes abzugewinnen!
    Liebe Grüsse
    Doris

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg