Se på månen


Månen lyser opp natten, selv om den er langt borte. Vi kan stå i nattemørket og føle en underlig lengsel.

Jeg tenker på historien om mennene som prøvde å fange månen. Den hadde falt i vannet og virket så nær, det så ut som en enkel sak... Men de klarte ikke å ta månen. Den stod fortsatt på himmelen, like langt unna som før.

Slik er det også med enkelte drømmer. Det er godt å ha visjoner, men ikke alt kan realiseres. Noen drømmer må vi lære oss å gi slipp på.

Hva tenker du når du ser på månen?

"Gaze at the moon" er øvelse nr. 6 i Chi Kung sekvensen jeg bruker.
Armene løftes opp mot den ene siden, og kroppen snur seg gradvis i samme retning. Etter noen ganger byttes side. Øvelsen heter også "Carrying the moon" - bære månen. Men jeg liker best å tenke på månen som en drøm jeg kan gi slipp på - og likevel ha et godt liv.

Kommentarer

  1. Månen er magisk og uoppnåelig :-)

    Ønsker deg en fiiin onsdag !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  2. Nydelig, den første setningen! Kjenner meg sbsolutt igjen i å kjenne en underlig lengsel i nattemørket. Jeg elsker å være ute om natten! Stillheten og den friske luften... Bare meg og månen på rusletur :)

    SvarSlett
  3. Herlig stemning i bildet ditt....
    Kjenner meg også igjen i det med lengsel, og måne..
    månen er også fin å betro seg til, og prate med, når en rusler ute i mørket. Og har masse på hjertet
    ha ne fin natt :-)

    SvarSlett
  4. Underbart vacker bild, som en tavla! Månen gör att jag känner mig väldigt liten i det oändliga universum!
    Kram!

    SvarSlett
  5. Så rart - jeg hadde akkurat latt meg inspirere av månen og skrevet dagens vers.. og så leste jeg dette. Nydelig månebilde. Månen var flott i natt!

    SvarSlett
  6. Det är visst fullmåne ikväll, då blir det svårt att sova...

    SvarSlett
  7. Nydelig bilde og tekst.
    Synes det noe helt spesielt med månen.
    Ønsker deg en fin onsdagskveld.
    Klem fra Mio

    SvarSlett
  8. I dag morges var det en nydelig måne over tretoppene på vei til jobb. Vi snakket om det på jobb, for flere hadde lagt merke til den.
    Det er viktig å også gi slipp på noe. Noen drømmer kan man også putte ned i bakerste skuff og tenke at det er meget mulig den aldri blir hentet frem igjen. Men så, etter mange år, så rydder man i livet, og frem dukker en gammel bekjent, og nå passer det å leve ut drømmen.

    Ha en fin kveld med nye og gamle drømmer (eller helt drømmeløs;)

    SvarSlett
  9. Oioioi så vakkert Sylke - jeg var selv ute og fotograferte i sene timer, men skal si resultatet ikke ble like vakkert som ditt!!!
    Fikk helt Egil Torin Næsheim vibber - helt skjønt!
    Månen er ro og undring for meg - den gir meg sånn ro.
    Ønsker deg en vidunderlig dag Sylke!!
    Varm klem fra Lokki

    SvarSlett
  10. Jeg tenker hvor uendelig vakker den er, spesielt ved fullmånetider.

    Fantastisk bilde.

    Klem

    SvarSlett
  11. Dette var vakkert, Sylke.
    Månen har vært nydelig noen dager nå. I går måtte vi bare stoppe opp, på kveldsturen vår, og stirre på månen. Stor og gul viste den seg på nattehimmelen. Et nydelig skue.

    Fine betraktninger igjen av deg.

    Ha en flott kveld!

    SvarSlett
  12. Ein kan ikkje sove bort fullmånenatta, den er for lys til det ;-9
    Nydeleg bilete!

    alltid spesielt sjå fullmånen..

    Ha fin kveld!

    SvarSlett
  13. Vakkert bilde og ord til ettertanke her...

    Ein gong då eg var lita jente og gjekk frå fjøset ein vinterkveld med handa mi trygt i far sin sterke, grove arbeidsneve kom månen akkurat opp over fjellet på andre sida av sundet. Den som kunne stått på fjellet nå og fått tatt på månen, sa far. Dette skapte undring i eit barnesinn. Går det verkeleg an far? Eg fekk forklaringa på korleis det heng saman og medan me stod der steig månen og var igjen uoppnåeleg...

    Klem frå Marie

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg