Naust igjen


Husker du naustrekken i Vikøy jeg tok bilder av tidligere? Naustene inspirerte meg til en tekstil versjon. Jeg laget meg et mønster for maskinsøm på papir. Først tegnet jeg på rutete papir til jeg var fornøyd. Mønsteret ble skannet og lagret, og nå er det enkelt å skrive ut flere ved behov :) 

Naustene er her lagt ved siden av hverandre, de blir litt smalere når de blir sydd sammen.


Dette er et prosjekt jeg kan kose meg med - ta litt om gangen når det passer slik! Og så får vi se hva det blir til etter hvert...


Kommentarer

  1. Kjempefine! Jeg liker så godt hus i alle varianter! Hilsen Siri

    SvarSlett
  2. Så koselige naust, det blir spennende å følge med på hvordan dette prosjektet blir etterhvert. Jeg har en sånn husrekke i logoen min, inspirert av Bryggen i Bergen. Men de er saget ut i finer, jeg er en kløne med søm.

    SvarSlett
  3. Nå ble jeg imponert! Artig at et fotografi kan gi inspirasjon til et lappeteppe. Regner med du har hatt en del jobb med å få satt dette mønsteret i system. Synes stoffet du har valgt i nederste forkant passet helt perfekt. En steinete strandkant er jo typisk norsk....

    Blir spennende å se ferdig resultat.

    SvarSlett
  4. Så underbart vacket det blev!
    Kram Anneli!

    SvarSlett
  5. Så fint det blir, og så flink du er :)
    Ynskjer deg ei god adventstid :)

    SvarSlett
  6. Så fint! Det er sant- du kan kose deg videre og sy etterhvert som du vil.
    Spennende å se hvordan det blir!

    SvarSlett
  7. Så fint!! Hva hverdagslige opplevelser kan inspirere til - blir spennende å se hva sluttresultatet blir :) Her setter jo bare fantasien begrensningene :) Flotte stoff og farger - helt nydelig Sylke!!
    Ønsker deg kose stunder med håndarbeidet ditt!!
    Finfine dager til deg min venn!
    Klem

    SvarSlett
  8. Hvor er det flot og unikt!

    SvarSlett
  9. Spennende å se hva det blir til etter hvert, flotte var de uansett.

    Papirsøm er det lengr siden jeg har prøvd meg på.. Har fremdeles noen hus liggende fra lappeteknikkurset som jeg var med på i en alder av 14. Kan vel trygt si at jeg ikke hadde valgt de samme fargene i dag ;)

    Håper du får en fortreffelig lørdagskveld :D

    SvarSlett
  10. Så utrolig flink du er!! Her ligger det mye arbeid bak - men helt sikker også veldig gøy å holde på med!!
    Ha en fin kveld!
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  11. Oj. dette var virkelig stilig. Så flink du er. Ønsker deg en fin 1 søndag i advent.
    Klem

    SvarSlett
  12. Oj, så flotte! Du er så kreativ!
    Og det nye bildet ditt vil jeg bare dåne av!
    En god adventsklem til deg!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg