"Farmer's wife" eller: hvorfor begynne enkelt?


Feil, kom til meg, slik at jeg kan lære av dere :)

I forrige innlegg skrev jeg om mitt nye langtidsprosjektet, "Farmer's Wife Sampler quilt" av Laurie Aaron Hird. Jeg hadde tenkt å vente til boken kom i posten (den er bestilt), men jeg klarte ikke å vente. I og med at jeg hadde sydd en del trekanter, var det jo bare å begynne å sy dem sammen...

Her er første blokk: "Star Gardener" (# 87)


Så var det feilene jeg snakket om da... Jeg hadde ikke tenkt å renskjære alle de små 1 1/2 inch store kvadratene etter at trekantene var sydd. MEN! Den andre blokken jeg laget, måtte jeg sy på nytt. Denne gangen renskar jeg alle de små kvadratene, og det ble mye mer nøyaktig.


Og slik kan det se ut om en ikke gjør det:


Ikke så veldig pent. Men jeg har ikke tenkt å kaste blokken! Det kan nemlig bli veldig fint med en blonde rundt den skjeve kanten. Jeg bruker nok denne blokken til en liten veske eller et annet prosjekt og pynter den slik som på bildet nedenfor.


Når jeg nå syr delene sammen, passer jeg også ekstra godt på at alle hjørnepunktene møtes.


Her er mitt andre forsøk av blokk # 43, "Garden Path". Det ble en variant av originalen, jeg laget nemlig "stien" flerfarget (i originalen er det brukt en lengre del istedenfor trekanter. Litt enklere å få det rett da, men det blir også en annen måte å bygge det opp på.). Jeg skiftet ut den flerfargede midtdelen med en ensfarget kvadrat. 
Fornøyd :)


To ord om stoffene jeg bruker - i tilfelle noen lurer:

De fleste mønstrete er fra Northern Quilts (det med blomsternavn, det hvite med håndskrift, det mørke med hundespor og det brune med striper og prikker). Stoffene er av god kvalitet, jeg er kjempefornøyd.

Det røde stoffet er fra Panduro, tror det er et Tilda-stoff.

Det blå med prikker er et Kaffe-Fassett-stoff (tror jeg), og de ensfargete stoffene er bomullslerret fra Stoff og Stil.

Og her er den siste blokken jeg har sydd så langt: #38 "Four winds". Også denne er en variasjon, i og med at jeg har skiftet ut to av mønsterdelene fargemessig.


Siden jeg nå begynte med blokkene som har flest deler, kan det vel bare bli enklere framover - eller?

Skal prøve å trekke min Give Away onsdag kveld - hvis det ikke kommer noe i veien :) Vil du bli med, kan du fortsatt melde deg på i dette innlegget.

Ha en fin helg!

Kommentarer

  1. Jeg er så imponert! Skikkelig intrikate blokker dette og du får det til så pent!
    Og så falt jeg helt pladask for det nydelige bildet ditt med naustene. Et kunstverk!

    SvarSlett
  2. Super lekre blokker! Nydelig sydd- og fargekomboen er bare herlig! Gleder meg til å se flere blokker! :-)

    SvarSlett
  3. Hei Sylke!
    Dette ser ut som et stort tålmodighetsarbeide, men det blir jo veldig fint! Og godt når ting man ikke er 100% fornøyd med kan brukes likevel!

    Ha en flott søndag!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  4. Hei! Jeg kom over bloggen din nå, og legger meg til som følger med en gang:) Så mye fint du lager! Ble så imponert over alle søm- og heklemønstrene du har lagt ut. Likte spesielt den uglevesken din! Jeg er så glad i ugler for tiden.. Ønsker deg en fin søndagskveld!

    SvarSlett
  5. *ler* - joda, feil lærer man av!!
    Men synes nå det ble skikkelig flott med den blondekanten på - en knakende god ide!!
    Kjenner meg igjen i iveren din - en bok som er litt treg i posten stopper ikke oss - eller hur?
    Finfint blir det - synes det er så lekkert når det er så presist og flott. Nydelig stoffkombinasjoner!!
    Ønsker deg en vidunderlig uke!!
    Varm klem fra Lokki

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg