Påske(egg)løper, glassbrikker og Farmer's Wife


Det er ikke så lenge til påske - og jeg fikk en idé. Dermed var jeg i gang med denne påskeløperen. Jeg synes det ser ut som påskeegg, og det var bevisst. Mønsteret er veldig enkelt og fort å sy. Nå må løperen bare quiltes og kantes, den blir nok ferdig før påske - tror jeg... ;)

Jeg fikk en del rester etter påskeløperen. Bitte små trekanter, bare 1,5'' på kortsidene. Det ville blitt for smått å sy dem sammen. Løsningen var å stryke dem på vlieselin og sy med sikksakk over sårkantene, lage en kant og vrangsy - og vips! så ble det noen glassbrikker. De er ca 4'' store når de er ferdige.


Det vil si, den første er ferdig - de andre halvferdige. Skal vise dem etter hvert :) Denne her minner meg om sommer og sol!


Kreativ alenetid er viktig - det er da jeg får hente meg inn igjen. "Farmer's Wife"-blokkene er, som tidligere nevnt, også et prosjekt jeg gjerne kobler av med. Så langt har det blitt tolv blokker.


Jeg ønsker alle en god helg - med tid til kreative sysler!

Kommentarer

  1. Skal si du er flittig ! Det er viktig å være kreativ og dette var kjempelekkert ! Likte særlig godt glassbrikkene, en flott måte å bruke "rester" på. Her går det i hekling for tiden :-)

    Ønsker deg en fortsatt fin helg
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  2. Artig mønster, fine stoffer - og glassbrikker er genialt! Hilsen Siri

    SvarSlett
  3. Dyktig!
    Kjempeflotte prosjekt!

    God søndag :-)

    SvarSlett
  4. Fantastisk flott påskeløpar :) Det er så fint arbeid alt du lagar. Og glasbrikkene var ein super ide til å bruka opp små restar. Ha ein fin dag :)

    SvarSlett
  5. KJEMPEKOST Sylke!
    Ja det ser ut som påskeegg, vårlig og vakker!
    Og glassbrikkene , så smart!
    Du inspirerer min venn!!
    Ønsker dge en vidunderlig uke!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  6. Hei på deg! Så koselig brikke- og de glassbrikkene var knallfine!

    SvarSlett
  7. Åå, den lille blokken gav meg helt klart sommervibber. Sand, sol, seilbåt.. herlig!

    Neste gang jeg syr noe, kanskje jeg skal prøve meg på å sy fast lukkekanten. For jeg er jo egentlig ikke så glad i håndsøm.. ;)

    SvarSlett
  8. Herlighet så mye flott du lager ;) Disse krusbrikkene var helt nydelige.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg