Ferdig topp - adventsmystery


Adventsmysteriet mitt etter Bennies mønster er ferdig. Jeg har sydd de fire første blokkene og satt dem sammen til en topp på omtrent 1x1 meter. Blokkene ble skåret til 16x16 inch (ferdig mål) og supplert med 105 kvadrater i størrelsen 2x2 inch (ferdig mål). Til kvadratene har jeg brukt 26 forskjellige stoffer. Jeg har også tegnet noen egne sjablonger i tillegg til Bennie sine, slik som det lille treet øverst til venstre som bøyer seg mot "huset" (ser det ikke ut som ekte kjærlighet?), tulipanene nederst til høyre og flere andre detaljer. Det skal bli en veggquilt. Nå ligger toppen i kø til quilting :)

Bennie har latt seg  inspirere av denne quilten/boken: "Welcome to the North Pole" av Piece o' Cake Designs og tegnet blokkene sine fritt etter disse.

Mitt første innlegg om quilten finner du i dette innlegget.

Kommentarer

  1. Das ist so hübsch geworden! Etwas ganz besonderes!

    SvarSlett
  2. Oh what a wonderful quilt! I like it very much :o)

    Liebe Grüße
    Kerstin

    SvarSlett
  3. Kjempefin Sylke! og JA det ser ut som ekte kjærlighet fra det treet sin side :-)
    Detaljene du har lagt til sklir rett inn - dyktig du er!
    Fine januardager til deg min venn!
    Klem

    SvarSlett
  4. For en jobb! Men du får virkelig lønn for strevet, for dette er nydelig :)

    SvarSlett
  5. Hej Sylke
    Det var väldigt längesedan jag var här inne och såg vad du gör. Detta täcke var så otroligt fint. Tänk det visste inte jag att du kunde sånt här också.
    Hoppas att du har en fin fortsättning på det nya året!
    Kram
    Susanne

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg