Det bobler...


 Toppen av en ny quilt er sydd sammen. Mønsteret er av AnnAKa og heter "Bobler" (NB: jeg har valgt ikke å sy kanten rundt for jeg ønsket en mindre quilt). Buene ble skåret til ved hjelp av "Quick Curve" linjalen. Det var lett å følge beskrivelsen, og greit både å klippe og sy.

Da jeg sammenlignet originalbildet på forsiden av mønsteret med sømbeskrivelsen, oppdaget jeg noe som antagelig er en liten feil i sømbeskrivelsen. Hvis jeg ville fulgt beskrivelsen, ville rundingene i hver blokk vært like. Det er de derimot ikke på tittelsiden av mønsteret. Jeg ville ha ulike stoffer for rundingene og har derfor tilføyd følgende setning i mønsterbeskrivelsen min:

(side 4, etter pkt.11:) "Løft av 2 lag av nederste runding og legg nederst i bunken."

Da blir stoffene i hver blokk ulike, slik som du ser på quilten min som er vist her. Det er morsomt å legge puslespill når blokkene er sydd sammen... ;)


Før sammensying merket jeg blokkene i annenhver kolonne med et nummer, da var det lett å holde oversikten!


Kommentarer

  1. Ja, detta var en härligt mönster!

    Dollandesign

    SvarSlett
  2. Hei Sylke
    Der sieht ja supertoll aus!!
    Liebe Grüsse
    Klem
    Marina

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg