Crossing sokker (med link til norsk mønster)


I fjor høst designet jeg disse sokkene som jeg kaller for "Crossing Sokker", på grunnen av mønsteret i den flerfargete delen. Jeg har nå endelig fått lagt ut mønsteret.

Sokkene er strikket rundt, ovenfra og ned, begynnende med en vrangbord øverst, etterfulgt av en flerfarget del og et enkelt hullmønster som fortsetter på foten. Båndhælen er en enkel hæl og strikkes her over 10 masker i midten. Etter hælfellingen plukkes det opp masker i sidene, og så blir foten strikket.

Teknikker:
Jeg har strikket med Magic loop. Strømpepinner kan også brukes.
Garn: Sisu (Sandnes): 50 g = 175 meter; 80% ull; 20% nylon/ polyamid.
Strikkefasthet med pinne 2.5 mm/ US 1 ½ (ikke vasket eller blokket):
Glattstrikk: 29 masker og 39 omganger = 10 cm
Størrelse: Medium (38/39)

Sokkene på bildene har jeg strikket. Felisi har senere teststrikket mønsteret for meg, og i dette innlegget kan du se hennes flotte utgave av sokkene i litt andre farger. Ta gjerne en titt. Tusen takk til Felisi for teststrikkingen!

Mønsteret ligger til gratis nedlasting på hobbyforumet Ravelry (du må logge inn først, det koster ikke noe å melde seg på). Du finner det HER.

Mønsteret er til privat bruk og må ikke selges videre. Link gjerne til dette blogginnlegget, slik at andre interesserte får se det, men ikke del selve mønsteret.


Jeg håper du viser bilder hvis du strikker sokkene!


Ein Sockenmuster von mir liegt jetzt auf Ravelry. Es ist auf Norwegisch.

Kommentarer

  1. Det var flotte sokkar i nydeleg mønster. Likte godt fargane. God helg :)

    SvarSlett
  2. Bodil: Takk, hyggelig at du liker sokkene! Ha en fin helg, du også :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg